lördag 23 januari 2010

Klag inlägg! min hästs matvanor...

Tyvärr måste jag göra ett litet klag inlägg här...är TRÖTT på min hästs suspekta matvanor!

Till saken hör att jag är extremt noga med Bellis foderstat, allt är givetvis analyserat och räknat på in i minsta detalj, så att hon ska få alla sina behov tillgodosedda och hålla lagom hull. Hon är ju av den lättfödda typen och jag vill att hon är normal-smal, inte fet, så det är ju ingen fri tillgång som gäller. Ändå har jag ordnat så att hon ska ha så mycket som möjligt att göra i boxen, och så lång ät tid så möjligt. Kvällshöet får hon i hönät med små maskor, hon får grenar och pinnar att gnaga på samt lite halm på marken att plocka med. Dessutom får hon vara ute länge på kvällen. Så jag tycker hon kunde vara nöjd med det!

MEN det är inte matvraket :S

I hagen äts det på både det ena och det andra, stolparna till hagen, vart enda träd (jag menar verkligen ALL bark är borta på ca 40 träd) och inte så trevligt nämligen hon äter även massvis med bajs...

I boxen äter hon upp HELA boxen, hon har ätit igenom sig halva av den bärande balken som håller upp taket, på väggarna, ja ÖVERALLT. Har kletat och kletat in med diverse anti bit medel, men hjälper det tror ni? Nej defenitivt inte, det är mer så att hon tror att matte har kryddat maten...

Är lite frustrerad över detta! Har någon något tips är det bara att höra av sig!

Men jag älskar dig ändå så klart min lilla märra häst <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar