torsdag 4 mars 2010

Heaven or hell?

Ja det var faktiskt det förstnämnda idag på hoppträningen =) Fast jag trodde det skulle bli det tvärtom först!
När jag skulle sitta upp utanför stallet började hon redan sura och hålla på, ville inte stå still osv, när jag äntligen kom upp blev hon grinigare än grinigast och ville knappt lämna stallplan. Vi kommer iaf iväg, över fältet och in i skogen (för att komma till ridhuset) och då ville inte Bellis vara med. Pissmär gånger 1000 kan man säga att hon var, ville inte gå frammåt, kasta sig in i skogen,karatesparker, när jag gick på henne med spöet körde hon bockrodeo (på glashalt isunderlag). När vi äntligen var framme i ridhuset sparkar hon som bara den efter en annan häst...iaf ni kan ju förstå att jag inte trodde detta skulle bli min bästa träning...

Men...det gick så otroligt bra! Så fort vi kom igång var Bellis så pigg, glad, positiv, lyhörd och allt man kan önska! Träningen flöt på så bra och jag fick beröm att det såg bra ut :) Vi fick hoppa mkt kombinationer och studs, ett halmhinder (som Bellis ville äta upp) och oxer. I slutet hoppade vi bana som var såhär: Först ena långsidan upp mot läktaren med studs med fem hinder (det tredje var en oxer), sedan nästa långsida med stuts på tre hinder. Sedan svängde man in på en båge och tog ett kombinationshinder, sedan en oxer bort från läktaren och sedan tre-studsen tillbaka från andra hållet. Det var ROLIGT!
Både jag och bellis blev väldigt trötta efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar