lördag 13 mars 2010

Sadelgjordar....

Det är ju ganska svårt att veta vilken sadelgjord man ska satsa på, finns så mycket, svängd, rak, anatomisk, tryckavlastande mm mm.
Iallafall, jag har hittat den som jag verkligen vill ha till Bellis, en Eric Le Tixerant, en speciell tryckavlastande gjord med speciell tryckavlastande uppbyggnad i olika lager för bästa komfort hos hästen och för att hjälpa hästen kunna andas ordentligt under ansträngning.
Så jag beställde en sådan, men hade läst att man skulle ta kortare än vad man normalt har eftersom hela gjorden är elastisk, så det gjorde jag...när jag äntligen får den når den inte runt magen ens >.< Sån tur är fick jag lov att byta den mot en längre, men den ska ju ännu fraktas hit och jag vill ju ha den nuuuu, jaja får väl vackert vänta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar