måndag 1 mars 2010

Varit på sadelutprovning

Igår lastade jag in Bellis och åkte iväg på sadelutprovning, då det äntligen var en sadelmakare som kom till ön.
Hennes nuvarande sadel har blivit för smal, så det var dags att köpa en ny.
Sadelprovaren hittade tre modeller som passade henne (hoppsadar alltså). Det var en Cliff barnsby schockemöhle, en pessoa don neco och en MoN gold collection. Dom låg alla lika bra på henne så jag fick bestämma vilken jag tyckte var bekvämast och passade mig bäst av dessa tre. Det blev Cliff barnsbyn. Den var så otroligt bekväm och jag satt så himla bra i den. Även jätte bra att hoppa i (provhoppade). Pessoan tyckte jag inte alls om, den känndes som en planka och gav inget stöd, MoN var ganska bra, min inte på långa vägar lika bra som Cliffen! Så det blev ett ganska lätt beslut...=)
När vi skulle åka hem ville hon inte gå på transporten...envisare än åsnan >.< Tillslut kom jag på knepet att skramla med en havrehink inne i transporten, då SPRANG hon på "ÅH haaavre ge mej det nuuuu"...lätt att lura ett sånt matvrak i alla fall ;)

Min nya sadel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar